Wednesday, April 23, 2008

Dårlige erfaringer med Engbyg ApS v/Mikael Lindroos

På denne side vil jeg fortælle om vores erfaringer med Engbyg ApS som bliver ledet af Mikael Lindroos.

Jeg må på det kraftigste advare alle i mod at bruge ham som entreprenør eller til i det hele taget at varetage byggeopgaver. Mikael Lindroos er efter min mening slet ikke dygtig nok til at kunne håndtere byggeprocesser. Mikael Lindroos benytter sig indimellem af ikke-faglærte folk, som laver et meget dårligt stykke arbejde.

Andre som har haft tilsvarende erfaringer er meget velkomne til at skrive!

40 comments:

byggesjusk said...

Vi har også kun dårlig erfaring med Engbyg, manden er fuld af løgn og total inkompetent. For yderlige information skriv bare.

SkalRenovere said...

Må man få at vide hvad problemet eller problemerne var? Havde nemlig overvejet at bruge firmaet.

byggesjusk said...

Overholder ikke kontrak, hverken med tid og arbejdebeskrivelse fra arkitekten. Arbejdet blev udført af polakker uden opsyn, resultat elendigt arbejde. Han havde heller ikke penge til matriale.

Jimmi said...

Jeg kan kun bekræfte det som "byggesjusk" siger. Det er i korte træk nøjagtigt samme erfaringer jeg har gjort mig med manden.

Hold dig langt væk fra ham! Han er sød og charmerende, men hamrende talentløs, upålidelig og sjusket...

byggesjusk said...

Glemte lige at sige at vi brugte 25.000 i advokat regning for at få smidt ham ud, efter næsten en 1,5 års bygge projekt uden det blev færdig. Husk at tale med nogen som har brugt ham. Jeg stiller gerne op.

Jimmi said...

Vi er nu igang med en syn og skønssag og afventer rettens svar på hvornår den kan gennemføres. Engbyg har ikke svaret på vores advokats henvendelser inden han sendte anmodningen til retten. det kommer dog ikke som en overraskelse.
Heldigvis har vi retshjælpsforsikring, som betaler de fleste af vores udgifter...

byggesjusk said...

Skriv til poeller@fredagsholdet.dk med tlf nummer så ringer jeg med info om "vores ven"

Anonymous said...

Vi har også smidt ham ud, og haft Bolius til at gennemgå byggeriet. Intet var lavet korrekt, og desværre så dårligt så det hele skal rives ned og startes forfra, og vi kan nu imødese ekstraudgifter på mere end 200.000Det er rent bondefangeri, brug ham aldrig!

catharina said...

catharina wendt - stenløse - d. 21/2-09
jeg kan kun tilslutte mig stor utilfredshed med Engbyg ApS Mikael Lindroos .han købte i januar 2008 en byggegrund i ganløse hesselvej 2. hvor efter han uden tilladelse straks begyndte at fjerne min 20m hæk.og uden byggetilladelse gravede et stort huld 3 m fra min hovededør . da jeg oplevede at han var ligeglad med olie han havde spildt i huldet, og at han uden nogen samvittighed fjernet 1/2 m af min grund i 10m længte, så mine have fliser er på vej ned i udgravningen,ringede jeg til kommunen og politi.som desværre ikke enu har kunne gøre det hel store,da han ikke tager sin tlf,eller gør hvad der blevet ham påbudt.byggegrunden er ikke forsvarligt afspæret på 3 af siderne, og ind til min grund har han valgt, efter mange klager,at stille en stribe paller. hvis der er andre som mig der har problemer med mikael og hans bygge sjusk, så lad os hjælpes ad med at få det stoppet. skriv gerne til mig på. catharinawendt@hotmail.com

Anonymous said...

Vores ejerforening skal snart igang med en stor renovering af facader og tag, Engbyg står umiddelbart til at skulle lave det. Jeg undersøgte selv firmaet, og fandt dem lidt suspekte, og fandt så senere denne fantastiske blog.. Jeg har gjort bestyrelsen opmærksom på det, men de mener ikke jeres erfaringer herinde er dokumentation nok.
Jeg håber virkelig ikke det ender ud med at de ska' lave.. Nu må de fanme åbne øjnene!!! Rigtig rigtig godt initiativ med denne blog.. TAK!!

Anonymous said...

Hvis bestyrelsen ikke tror på hvad andres oplever med Engbyg så bør de tage ud og kigge på noget af hans tidligere arbejde. Vi viser gerne frem hvad han har lavet. Vi har også en masse fotos. Bare skriv til poeller@fredagsholdet.dk.

catharina said...

jeg har også en masse foto. kan de vises her?hvis ja hvordan?.jeg er blevet sat i udsigt,til at blive hans nobo.så har naturligvis stor interesse i at stoppe hans hærværk af folks egndom. se også Ganløse Bylaug
c/o Kirsten Skipper, Ravnholmvej 9, Ganløse, 3660 Stenløse.høringsbrev til egedal kommunne.hilsen catharina

Jimmi said...

Hej Catharina,
Jeg vil foreslå at du lægger billeder ud på din egen hjemmeside og så skriver linket ind her på siden.

Anonymous said...

Kommentarer til Catharina Wendts betragtninger:
Michael Lindros købte i 2008 et frastykket grundstykke fra Lyngevej 1. Han fik fra daværende Stenløse kommune (nu EGEDAL) en forhånds gravetilladelse (mundtligt). Han hyrede et firma til at forestå udgravningen af kælderdelen til det kommende længe-hus. Catharina Wendt anmoder "graveren" om at fjerne sin gamle hæk, nu hvor han er igang!!! Dette sker, desværre, og Catharina Wendt`s fliser skrider en smule, idet rødder fra hækken rækker ind under disse. En hydraulic-slange sprænger på gravemaskinen og ca. ½ liter hydraulic-olie lækker. Nu kontakter Catharina Wendt politi, Ganløse Bylaug og Egedal kommune. Grunden er nu klassificeret som mulig forurenet!!! Dette har store omkostninger for Michael Lindros der naturligvis gør krav gældende overfor det engagerede gravefirma.
Det skal for god ordens skyld, her meddeles, at grunden Hesselvej 2, ikke lægere er klassificeret som forurenet. (½ liter olie er oprenset)
Catharina Wendt råber ud af vinduet og tager billeder hver gang håndværkere fra ENGBYG ankommer. Disse forhold kan de ikke arbejde under og tager til andre byggepladser.
Byggetilladelsen lader vente på sig, idet kommunens tekniske forvaltningen skal tage henvendelser fra borgere alvorlige, naturligvis!!
Det er fortvivlende, at være vidne til, at en lille familie med 2 nybagte forældre, skal udsættes for en sådan chikane fra en uvidende kommende nabo. Et stort ønske om egen bolig i et hyggeligt landsbymiljø, forpurres af et (også) fortvivlet og forvirret menneske, der ikke kan finde hoved eller hale i almindelig omgang med sine medmennesker. ALT er foregået sobert og efter loven, blot vanskeliggjort af kommune sammenlægningen, med nye ansatte, og en nabo der, trods adskillige byggemøder hvor hun deltog, efterfølgende ikke forstod mødernes konklusioner.
Never mind!!! Et hus bliver byget på Hesselvej Nr. 2
PS. Vi har flere gange oplevet at Catharina Wendt har manipuleret sikkerhedshegnet, og at hun efterfølgende har kontaktet ENGBYG for at fortælle om hegnets uegnethed!!!!!!!
Hegnsyn med repræsentanter fra kommune er foretaget, og sikkerhedshegnet blev godkendt.
For så vidt kan Kim og Susanne jo være ligeglade med sagens udfald,vi har jo solgt grunden, men pga. alm. medmenneskelighed og god moral føler vi os forpligtede til dette indlæg.

catharina said...

UPS!!!Der blev jeg vist gjort til synderen. Jeg må først gører klart at jeg ingen foto har med personer på,det skal man vist ha tilladelse til.Jeg kan se at andre på siden har haft problemer med Mikael Lindroos troværtighed,og mundtlige/skriftlige aftaler,så den mundtlige aftale med stenløse komunne kan værer svær at tro på.Jeg har ikke selv nogle erfaringer med mundtlige/skriftlige aftaler,hverken med Mikael Lindroos eller hans gravere.Men samme erfaring som den,der før er blevet beskrevet på denne Blok, at det er polske håndværkere uden opsyn.så da jeg hverken taler polsk eller tror på at,man GRATIS kan få fjernet sin hæk af Mikael Lindroos, som jo i forvegen skylder så mange penge til famillier.Som vi for deres ejen skyld må håbe på ikke, er nybagte forældre, som bare vil leve i fred og idyl.Men nogle sindsforviret personer der selv har valgt,at bruge deres sparre penge på at,få muligheden for at svine Mikael Lindroos til,efter han har fucket deres byggeri op....Se ogso, Anmeld en håndværker,søg under engbyg.send gerne jeres indlæg, man kan også ringe.de er flinke og er klar over problmet med Mikael Lindroos.hilsen Catharina...

Anonymous said...

Han er sørme gået konkurs - sikke en overraskelse.....
Ja så er der da ikke meget at hente der. Var det ikke en ide at melde ham det programmet "klamhuggerne"?

Anonymous said...

Han er ikke gået konkurs.. Har lige snakket med ham.. www.engbyg.dk

Anonymous said...

så kig her:


http://www.anmeld-haandvaerker.dk/vishaandvaerker.php?id=2485&kode=Fwqw34yP

byggesjusk said...

Om han er gået konkurs eller ej, stol ALDRIG på den mand. Mage til psykopat skal man lede længe efter

catharina said...

først et stort TAK til byggesjusk for denne side :)...Jeg er helt enig i din obsavasion af mikael lindroos,og glad for at vide jeg ikke er alene om den påstand.jeg har jo den "glæde" at være nabo til hans kommende byggerod,og tro mig, intet skal forblive overset... Jeg vil så også benytte lejligheden til, at give alle der har haft problemer med mikael lindroos,lov til at benytte min grund, hvis de skulle have brug for en"sludder"over hæggen(pallerne).....han har enu ingen byggetiltadelse, da han igen og igen må tegne sit hus om,IDIOTEN tror selv på, at han skal ha 3 store kviste 6m fra min gavl,FJOLS......Jeg giver besked når underholdningen begynder. PS der er gratis øl til de første 100. ha en god sommer. Hilsen catharina.

Anonymous said...

Hej

Er bare nysgerrig, er der noget nyt på Hesselvej om byggeriet?

catharina said...

Nix byggeriet står stille ,og jeg ved ikke om han har fået byggetilladelse,men jeg giver besked når cirkuset begynder, og der er stadig fri entre, og gratis øl til de første 100 , som måtte have lyst til at følge showet på første række. : ) . ps jeg er glad for at høre at han ikke er glemt...... hilsen catharina

Anonymous said...

http://www.anmeld-haandvaerker.dk/vishaandvaerker.php?id=26565&kode=muaC5a4x

catharina said...

øv så fik han sin byggetiladelse d 1/10.øv,øv,øv.men trods alt meget underholdene. udgravningen har jo stået under vand de sidste 2 1/2 år,og er nu en kæmpe mudder pøl.så de starkels udenlanske arbejder,michael har hyret, har haft og har stadig et kæmpe arb. med at flytte rundt på alt mudderet.michael har sendt dem ned i huldet med en lille bobcat som selvfølgelig sank i op til døren,så de stakkels mennesker har nu i 2 dage kæmpede med at få den op igen. den ene dag en mand alene fra kl 9 til 20, hvor michael ikke opgav før bobcaten både løb tør for disel og strøm,det vil sige michael gav ordre med hænderne i lommen på et tørt sted,mends den stakkels mand stod i mudder til knæene og prøvede at stikke gamle paller ind under bobcaten.næste dag 2 mand fra 9 til 15 hvor dagen gik med, at få den de 10 m gennem mudderet og 5 m op i den jord bunke som fylder resten af grunden. GAB! et bygge rod jeg skal være vidne til, hvis det forsætter i den her stil. og det er der noget der tyder på,når man ser på hvad i andre har oplevet. den mand er håbløs og total inkompetent............hilsen catharina.

catharina said...

hej jeg er blevet kontaktet af Bjørn Bertelsen
Journalist og tilrettelægger
Nordisk Film TV
Mosedalvej 14, 2500 Valby
Tlf: 3618 8200
Email: bjorn.bertelsen@nordiskfilmtv.com
som søger nogen der har fået udført arb af mikael lindroos. vær sød at skriv eller ring hilsen catharina

catharina said...
This comment has been removed by the author.
catharina said...

hej i får lige den mail jeg modtog.............................Hej Cathrina Wendt
Vi er i gang med at producere en omgang af programmet "Klamphuggerne" til TV2. I den forbindelse er vi faldet over blokken vedr. Engbyg og Mikael Lindroos. Vi vil gerne have lidt flere informationer om firmaet og Mikael, så du må gerne kontakte mig. Mit mobilnr. er 20 27 78 05.

Anonymous said...

hi, i was worker in mikaels company,he is cheater,and very bad men,if sombody need some info about this company,pleas send questions to e-meil. eses110@inbox.lv

Anonymous said...

Det er utroligt at den mand, Michael Lindroos, for lov til at forsætte. Min medføles med dig Catharina , men må jeg forslå et webkamera så du evt. kan dok. skader på din have. Jeg ringer selvfølgelig til Bjørn Bertelsen for at fortælle vores historie. Med billeder ;-)
/Byggesjusk

Unknown said...

Jeg har et pantebrev pålydende 1.250.000 som Mikael Lindros har i gæld til mig. Jeg sælger det for 800.000. Den der køber det, vil kunne inddrive og begære tvangsauktion. Det har jeg undersøgt hos boligadvokat og bank. Kontakt 20424388

Nicklas said...

Godt jeg faldt over denne blog! Jeg var nemlig lige ved at kontakte Tømrer Engbyg, men det kan jeg da se vil være en rigtig dårlig ide.

Er der nogen der kan anbefale en tømrer i Horsens-området?

Jeg har overvejet T-h-byg.dk - er der nogen der har erfaringer med dem?

Anonymous said...

Jeg har meget dårlige erfaringer med en murer - kan ikke finde ham på den "alm" anmeld-din-håndværker side og trustpilot er nede - nogle forslag? (kan ikke lave en side som denne men I wish : )

Anonymous said...

Så har mikael endnu en gang bevist at han ikke har styr på en skid.

TVANGSAUKTION
Hesselvej 2

http://www.tvangsauktioner.dk/87973

VH Catharina

Unknown said...

Mikael Lindroos var, gennem en entreprenør, sat til at lave VVS (Han er ikke VVS'er) og kloak på vores istandsættelse

Efter en fuldstændig vanvittig vinter (2015/16) med sprængte vandrør, ikke-overholdte aftaler, ufulstændige løsninger, dårlige løsninger, merregninger, dryppende samlinger, manglende varme m.m., faldt vi over denne hjemmeside og han fik sparket med det samme. ALT faldt på plads og vi indså, at manden er fuldstændig vanvittig.

Han udgiver sig for at være VVS'er (uden at være det) og har i vores tilfælde trukket vandrør gennem hele huset ulovligt.

ALT han går i gang med er sjusket, dårligt lavet og skal for det meste laves om.

Vores entreprenør har indtil i vores tilfælde stået med en ekstraregning på en 400-500.000,- for at rette op på hans makværk.

Vi har måske sluppet med at miste 20-30.000,- pga ham, samt mange frustrerende timer. Her et år efter døjer vi stadig med hans fejl og sjusk, der dukker op med jævne mellemrum.

Manden burde aldrig have lov til at have et firma igen og burde arbejde resten af sit liv på at afbetale de penge, som andre har betalt for hans komplette makværk!

Jeg håber andre vil se denne advarsel og ALDRIG benytte den mand igen til noget som helst. Jeg ville ikke betro ham at bygge selv det simpleste simple.

Personligt tror jeg, han er psykopat og ude af stand til at se egne fejl og istedet lægge skylden på andre. Det var i hvert fald det vi oplevede.

- Mathias

catherine wendt said...

ja han er fuldstændig uden for pædagogisk rækkevidde . jeg er hans nabo og har ikke haft andet ind problemer med ham og hans hus på hesselvej 2 i ganløse siden han købte grunden for 9 år siden mvh catharina wendt

Unknown said...

Jeg har for i øvrigt meldt ham til sikringsstyrelsen. Forhåbentlig vil der være konsekvenser af hans hensynsløse og også ulovlige adfærd.

- Mathias

Anonymous said...

Er der nogen som trods disse dårlige anmeldelser har benyttet ENGBYG i 2017 og som måske har tilsvarende dårlige oplevelser - eller måske gode erfaringer med ENGBYG?

Anonymous said...

har lejet hus af manden i Ølstykke; Dronning Margrethes vej 65
forsøgte at snyde mig på istandsættelse på trods af aftale om ny lejer skulle sætte istand
mod jeg betalte leje i den periode ny lejer skulle bruge 1mdr.

sendte mig så en regning på 40.000kr forsøgte at tage mig i retten, men jeg fik ham en tur i bolignævnet hvor jeg vandt og retten afviste. Men ved at kigge på Engbygs regnskaber og hans revisors tvivl om evnen to at fortsætte driften er det nok dødt løb at forsøge at få pengene tilbage. Manden skulle fratages retten til at drive nogen form for forretning.

vh

Anonymous said...

Nu står firmaet som "under konkurs"

Unknown said...

Har arbejdet for ham nogle måneder for år tilbage og da jeg fik min årsopgørelse kunne jeg se at der ikke var registret den skat som han på lønsedlen havde indberettet, så alt var Svindel